SweetMuslimah.com

Mereka Yang Sudi Membaca

Showing posts with label contest. Show all posts
Showing posts with label contest. Show all posts

“Saya Nak Samsung Galaxy S II Sebab..”

Contest yang TERSANGATLAH BEST  bagi yang menang...

' Contest DANIEL ADIE : SISPA '

contest dari Daniel Adie ( pemilik Daniel Lyta yang cun habis)...buat contest

Contest "Owh, So Wonderful!" by Sophie Al-Yahya

Assalamualaikum...semua....apa khabar kalina semua....
C.Z hari ini nak join Contest yang bertajul *rujuk entry*....
 *klik banner utk join..dan lihat syarat2 dgn lebih jelas*
contest disediakan oleh Sophie Al-Yahya...

ok...nak tau tak apa syarat utk contest ni???
konpem la nak kan...

Syarat2 Die..Baca Dgn Teliti Yer...

1. Tak wajib jadi follower. Tetapi saya tidak akan bertanggungjawab jika anda ketinggalan sebarang update contest ini.
> C.Z dah jadi follower die... senang nak dpt info ttg contest nih

2. Mestilah seorang blogger. Kalau menetap di luar negara pun boleh. 
>yup...im a blogger in Malaysia

3. Letakkan banner contest yang dilinkan terus ke entri ini di sidebar dan entri anda sepanjang contest ini berlangsung.
>sudah ditempek dgn sebaik mungkin...

4.Tajuk entri anda haruslah : 
Contest "Owh, So Wonderful!" by Sophie Al-Yahya
> dah semestinya siap...rujuk tajuk entry nih...

5. Tag 3 orang rakan blogger anda dan pastikan mereka tahu.
 
 
 
Ceritakan pengalaman /moment anda yang wonderful yang haruslah berkaitan dengan gambar yang anda letakkan. Tak semestinya kena tulis panjang-panjang. Paling pendek satu perenggan. Paling panjang, bebas. Cerita lah pasal apaaaaa saja-keluarga, persahabatan, binatang peliharaan, percintaan etc.

ok...nih die fokus contest nih...
 
ok...C.Z letak gambar ni...gambar ni diambil semasa C.Z menjalani Praktikum kedua
di SK Putrajaya, Presint 8 (2)
gambar ini time pergi lawatan tahunan Prasekolah di Safari World, Melaka
bagi C.Z pengalaman bersama2 kanak-kanak Prasekolah
C.Z anggap sebagai pengalaman yang wonderful..kerana C.Z dapat bersama2 kanak2
dengan lebih rapat
 walaupun kadang2 dalam kelas kanak2 ni xnak dengar arahan yang C.Z berikan
tapi bila dekat luar terutama bile pergi lawatan
mereka jadi rapat dengan C.Z dan mahu dengar apa yang C.Z arahkan...ehhehehe


P/S : ada gaya x seorang ayah mitahli x???hek3

3 orang yang C.Z nak tag:

"Contest Aku & Lagu"

Contest yang seterusnya...hehehhe..." "Contest Aku & Lagu"...
C.Z join kerana mendapat undangan daripada Liana sendiri si shoutbox....
kena pulak dengan mood nak layan contest n G.A malam ni
elok sangatla pelawaan Liana di Shoutbox
******
ok....dalam contest nih
menurut Liana aka tuan tanah

terdapat beberapa rules yang perlu dipatuhi sebelum join contest ni
jom tengok apa die syarat2 tersebut

Syarat2 penyertaan:
  1. Follow la blog ai yang tak seberapa ne...Bukannya apa, taknak bagi uollsss semua terlepas sebarang announcement je...
  2. Letak tajuk "Contest Aku & Lagu"...Dalam entri tu uollsss kena cerita la lagu apa yang uollss suka dan kenapa uollss suka lagu tu...Panjang mana tak kesah...Ikot kreativiti uollss la
  3. Copy dan paste banner kat atas tu dan linkkan
  4. Tinggalkan link uoolsss kat ruangan komen...Senang ai nak jejak nanti...Dekat shoutbox tak boleh ye...Takut nanti ai terlepas pandang
  5. Tag la seberapa ramai yang uolls nak ok
  6. Tarikh tutup penyertaan adalah pada 28 Feb 2011
  7. Syarat tambahan, sila tinggalkan link uoolss kat Mister Linky tu dan letakkan skali number uoolss ye(pada yang dah join xpe, dikecualikan)
jom C.Z dah xsbar2 nak join ni

***********
1) follow blog Liana : Sudah
2) letak tajuk contest n cerita tentang lagu kesukaan
ok...lagu kesukaan C.Z ialah 
For The Rest Of My Life: alunan Maher Zain

nak tau kenapa sebab kata2 die terlalu bermakna pada C.Z
lagi 1 rentak die pun best dan sesuai dengan jiwa C.Z
lagu tu amat sesuai suami tujukan untuk isteri die
kalau anda semua dengar pasti sama jugak dengan tanggapan dengan C.Z
hehehhehhehee

kata2 bermakna daripada lagu tersebut

For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
To the end of my time
I`ll be loving you..loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I…I`ll be there for you

3) copy & paste banner
DONE!!!!!!!!!
eh ...terlupa pulak

nak tag:
Cik Wani

CONTEST: SHOWING YOUR LOVE

malam terus berganjak ke pagi..dan C.Z terus menyertai contest @ G.A
Contest yang seterusnya ialah
" Showing ur Love "
dianjurkan oleh :
Unique Momma

korang mesti nak tau lebih lanjut tentang contest nih kan....
ada syarat2 die...
klik sini : 
dan hadiah ditaja oleh:

ok jom kita mulakan
###########################

1) kena postkan gambar yg menunjukkan kasih sayang yang sah...hehehehe'
jadi C.Z pilih gambar nih
mesti anda semua kenal sape die ni kan.....
xkenal leh rujuk sidebar C.Z k
nama C.Z : Muhammad Zubir Othman
nama kesayangan C.Z aka perempuan sebelah C.Z : Siti Mariam
apa yang boleh C.Z ttg S.M ialah dia merupakan orang kedua C.Z syg...nak tau kenapa
sebab die ni baik,selalu tolong C.Z buat kerja rumah.....belikan buah tangan setiap kali dia balik dari
hostel time kat U n time Sek. Men. 
bagi C.Z, S.M ni kakak yang baik....biaselah kadang2 gaduh..pastu ok balik
pernah C.Z bergaduh dengan S.M, dua2 mengadu dekat emak..
sekali dua2 kena PADAN MUKA...
ketawa kecil ingat kejadian camtu........

gambar kat atas nih diambik time C.Z pengapit pengantin wedding cousin tahun lepas...
kat Kajang
keluarga C.Z dan mak sedara datang dari Kedah...
best2......ramai2 berkumpul

******TAMAT ****
 



"Contest Saya Budak nerd/skima"

dah selesai G.A sisi Aida..sekarang nak wat contest Saya Budak Nerd/Skima...heheheeh
untuk pengetahuan contest ni disediakan oleh Cik Aki...
dan dibuka sehingga hujung bulan Februari 2011

syarat2 contest ni ialah

buat 1entry bertajuk "Contest Saya Budak nerd/skima 
dah siap
tampal banner contest ni di entry + sidebar and link kan ke entry ni.

done...
letak gambar nerd/skima anda (tak kisah la banyak mana pun)
jeng-jeng


lengkapkan slogan  "saya budak nerd/skima kerana .... (tidak lebih dari 20patah perkataan)
saya budak nerd/skima kerana saya ni jenis buat je apa orang suruh dan jenis susah langgar arahan..jadi sayalah budak nerd/skima

jemput 2 orang kawan (make sure mereka tahu)c
nak jemput: 

Bloglist Iqbalhakimi | jom terbang!!

Bloglist Iqbalhakimi | jom terbang!!

Blog Iqbalhakimi ni aku jumpa kat blog Tintasukmaku...
sekali ad contest n pas baca syrat2 die,,senang jadi joinla...
disamping tmbah kenalan dpat tmbah ilmu tgok cara buat blog lebih baik..hek3
hidup blog iqbalhakimi

kategori : pelajar ( lelaki )

Jom Join : "My New Friend Of Blogger"

salam hai semua.....
wtpe cuti2 nih...
sebenarnye aku dalam usaha nk memeriahkan lagi blog aku yang x seberapa ni.....

jadi aku dah decide nk wat satu bloglist....
"My New Friend Of Blogger"

korang semua leh join entry nih....
dia bukan contest cz aku stkt nih xpunya sponsor pape lagi...
huk3....dah ade senang lew

ok...cara die mudah jew,...
 1)Tulis  tajuk entry nih : "My New Friend Of Blogger"


2) korang letakkan header blog ku dlm entry korang yg mne di link kan ke 
blog http://zubir5588.blogspot.com/ & jadi follower ku.....

3) korang jwb beberapa soklan...
-sejak bila lagi korang ade blog??
-korang ade blog utk ape???
-selalu update blog time bila?
-apa kenangan manis dgn blog korang???
-hrapan korang terhadap blog korang
ok...pas dah jwb soklan2 atas nih....

korang tag la kwn2 
yang rase2 diorang pun nk join benda nih....
benda ni akan ditutup pada 29 januari 2011

dah siap semua tuh....letakkan nama n link korang kat komen entry tuh k....

InsyaAllah setiap malam ku akan masukkan senarai bloglist....
"My New Friend Of Blogger"

"Ukhwah Fisabilillah"


Bloglist Anastasyea Bulan Februari 2011

salam semua...apa khabar??
hari ni klas cm biasa...kul 730 baca quran @ msjid rmai2..
kul 815 start klas....
klas kajian tindakan...
bla2....smpai jam 10 lect pasang movie...citer ttg kanak2 problem
tajuk die " Taree Zamen Parr" if xslah la
citer tuh dah tgok...best...xbosan...
ad kaitan ngn aku jugak la..s cikgu...hek3...
pastu kul 11 blik bilik...tido jap smpai 1230 n bersiap2 g solat Jumaat...
blik Jumaat sjelah blogwalking....
tetiba ternampak contest ni...


tajuk dia 
 
nk tau sape anastasyea nih n cmne blog die klik tajuk atas tuh...

siapa Anastasyea nih???aku pun xknal lagi cz bru je tgok blog die...
hurm..xpe2 yang penting lm2 knal gak...
tgok kat profile die xde la plak mklumat tntg die ni...xpe3
itu bukan masalah if kita nk knal seseorang itu...
yang pnting hati kita ikhlas n kita kwn dengan die....
kerana Allah dapat tambah pahala yang ciput2 ni..hek3

contest die nih...agak senang jugak la...bagi aku lah'
xtau la korang cmner...mst senang jugak....
3 syarat kne ikut utk masuk contest nih....
pertama : Buat satu post pasal segmen ini dengan tajuk 'Bloglist Anastasyea Bulan Februari 2011' Kemudian masukkan gambar header kat atas tu supaya blogger yang belum mengenali

kedua : Create satu link ke blog die 

pastuh : ketiga : Pastikan anda meletak link blog die diexchange link ataupun bloglist blog anda

nk tau lebih lanjut ttg contest nih :
klik : 

tujuan utama aku masuk conest nih....bukan nk menang pun..saje2 jew...
tapi if rezeki utk menang tuh ade...Alhamdulillah..hek3....




Saya Pelajar IPG Kampus Pendidikan Islam

salam semua...apa khabar diharapkan anda semua sihat lah yer

td petang pas asar, saje jalan2 blog aka blogwalking...sekali terjumpa satu kontest ni...anjuran BPM ( Blog Pilihan Malaysia).....
kontest blog ni..berkaitan dengan kehidupan student ipg kat ipg msing2..dimana setiap kontestan perlu
cerita tentang pengalaman manis dan pahit bukan masam k...hehehhehee
dan juga apa visi yakni perubahan yang akan dilakukan dalam dunia pendidikan akan datang sebagai seorang
mudarissah, @ teacher @ chegu @ muallim....




    
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Baca...Terhangat Di Blog Chegu Zubir