SweetMuslimah.com

Mereka Yang Sudi Membaca

Home » , , , , , , » Awal Ashaari Meninggal Dunia ???

Awal Ashaari Meninggal Dunia ???


Awal Ashaari di antara pelakon,yang menjadi mangsa kepada penyebaran berita palsu menerusi laman sosial

Kecoh pagi tadi,apabila seorang individu memaklumkan mengenai berita kematian Awal Ashaari menerusi akaun Twitter miliknya

Hal ini sekaligus,membuatkan peminat terkejut dan bersedih,apatah lagi empunya diri yang menjadi mangsa

Lanjutan itu akhbar Utusan Online,melaporkan Awal terkedu apabila ditanya perasaannya ketika menerima berita “kematiannya” yang tersebar menerusi laman sosial pagi ini
Menurut Awal, penyebaran berita palsu itu diketahuinya melalui seorang wartawan
Isteri saya, Scha (Sharifah Nor Azean Syed Mahadzir Al-Yahya) menerima panggilan telefon daripada wartawan itu yang bertanyakan keadaan saya

Memandangkan saya dan Scha berada dirumah ketika itu, dia langsung memberikan telefon itu kepada saya, selepas diberitahu baru saya sedar mengenai berita palsu itu di Twitter,katanya yang dihubungi oleh akhbar tersebut


Sementara itu,Awal yang kesal dengan tindakan pemegang akaun Twitter itu bagaimanapun tidak akan mengambil tindakan undang-undang keatas individu terbabit

Kalau diikutkan soal hidup mati bukan perkara main-main, memang saya terkejut dan kesal. Saya tidak akan buat sebarang laporan polis, cuma buat masa ini saya hanya akan menyekat dia dari akaun saya,ujarnya

Menurut awal berita palsu yang disiarkan di Twitter itu mengatakan meninggal akibat kemalangan jalan raya
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Baca...Terhangat Di Blog Chegu Zubir