SweetMuslimah.com

Mereka Yang Sudi Membaca

Cerita Artis

Home » , » Manusia Suka Pergunakan Manusia Lain

Manusia Suka Pergunakan Manusia Lain

maaf entry kali ini merupakan entry kali ini adalah luahan yang agak menyedihkan

Assalam dan selamat Sejahtera


Manusia Suka Pergunakan manusia lain....ya..itu yang c.z rasakan...bila mereka dalam kesusahan....kita bantu..tapi bila dibantu apa yang keluar daripada mulut adalah kata-kata yang menyakitkan  hati...tadi c.z mendapat mesej daripada seorang sahabat. yang agak c.z rapat....meminta untuk menambah nilai kredit ibunya katanya kecemasan...katanya....KECEMASAN....c.z terus topupkan tanpa banyak kata. namun sekali lagi mesej datang.."topupkan saya juga"itu bunyinya....c.z terus menghantar termasuk ni rm 15, topup rm 15 semuanya.,..bukan niat c.z nak berkira...tapi c.z pun bukannya orang senang....

tapi apa yang c.z dapat....setelah topupkan ibunya....yang nak guna kredit....utk KECEMASAN....hanyalah kata-kata yang menyakitkan...."topup tak ikhlas....terima kasih banyak-banyak".c.z tahu itu kata-kata perli....patut ke itu yang c.z dapat apabila bantu..apabila buat kebaikan kepada seorang kawan....????patut ke begitu c.z dilayan????c.z tak mengharap untuk dia bayar segera...cuma c.z nak maklumkan sahaja...betullah kata-kata ada mengatakan "JANGAN JADI TERLALU BAIK....NANTI AKAN DIPERGUNAKAN". mungkin lepas ni c.z akan bantu orang yang betul-betul c.z tahu dia takkan buat c.z macam ni lagi...supaya apa yang c.z buat ikhlas...dengan kata--katanya membuatkan c.z rasa terkilan....kecewa dan sedih....kalau dah tahu c.z berkira.sangat....kenapa mintak tolong c.z????kenapa tak mintak tolong sahabat aka kawan-kawan lain yang semasa gembira ketawa berdekah2....bagai nak pecah perut...tapi bila situasi macam ni...c.z yang dicari..tapi bila dibantu...ini yang c.z dapat....


c.z bukan nak mintak anda semua...simpati...cuma nak share kerna c.z tak mampu untuk simpan segalanya dalam hati ni....yelah...kalau benda sedemikina disimpan dalam hati yang ruangnya kecil mungkin akan merebak dan akhirnya c.z yang tersiksa...terima kasih kerana sudi membaca....Assalam....


p/s: berhati2-lah apabila membantu manusia kerna manusia takkan puas dengan pertolongan yang diterima....

5 baca dan rajin ulas :

shua . said... Balas Komen

okay saya sokong .
tak suke orang yang suke amek kesempatan.
pape un , saba ye c.z :)

nur aisya humaira said... Balas Komen

ehh,ade jugak macam ni...tak berterima kasih langsg...

:: Nursyahida Daud // Scha :: said... Balas Komen

Salam chegu...=)
senyum utk scha dulu...
xmoh sedih2...biarlah orang nak buat kita..kita jangan buat orang...
orang nak ckp kita apa2 pon..kita terima je lah... say Alhamdulillah... Thanks You Allah..=))

Ada yang ckp, Dunia balas Dunia.. mmg kita x menghrapkan pembalasan atas apa yang da orang buat kita..tapi, itu yang banyak terjadi sekarang..jadi, chegu.. bersabarlah... =)

:: Nursyahida Daud // Scha :: said... Balas Komen

Sabar ea cikgu...

Biar orang buat kita..kita jangan buat orang..=)

senyum la..untuk scha. ^_^

Rahmad said... Balas Komen

bawa bersabar ya cikgu..

sememangnya skrg bnyk org suka mengambil kesempatan dalam kesempitan..huhu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Baca...Terhangat Di Blog Chegu Zubir