SweetMuslimah.com

Mereka Yang Sudi Membaca

Home » , , , , » Soal Jawab bersama Mawi tentang kelahiran Anaknya, Cahaya Malaika...

Soal Jawab bersama Mawi tentang kelahiran Anaknya, Cahaya Malaika...


Soal Jawab bersama Mawi tentang kelahiran Anaknya, Cahaya Malaika...
Anda berani memegang Cahaya Malaika dan menguruskan dia seperti menukar lampin pakai buang?
Jujurnya memang belum berani nak pegang lama-lama sebab dia kecil. Saya juga belum cuba menukar lampin pakai buang dia. Tapi saya mendokong dan asyik nak tengok muka dia.
Apa erti nama Cahaya Malaika dan siapa yang memilih nama itu?
Kami pilih bersama-sama selepas enam bulan Ekin hamil. Sebenarnya ada beberapa nama lain juga, tapi akhirnya kami sepakat memilih nama Cahaya Malaika yang bermaksud Cahaya Permaisuri.
Boleh ceritakan sedikit debaran sewaktu bakal bergelar bapa semasa Ekin dikejarkan ke bilik bersalin?
Sangat berdebar. Saya berada di dalam bilik bersalin dan menyaksikan proses bagaimana isteri saya melahirkan anak kami. Ekin melakukan teknik induce (sedut bayi) namun ia berlaku dengan pantas. Alhamdulillah, saya yang memotong tali pusat anak saya. Apa yang saya boleh katakan selepas melihat proses isteri saya bersalin adalah wanita memang seorang fighter (pejuang)!. Saya rasa semua suami patut masuk ke bilik bersalin dan menyaksikan bagaimana perjuangan serta pengorbanan seorang isteri saat melahirkan zuriat.
Sudah terfikir untuk menambah ahli keluarga lagi?
Belum lagi sebab buat masa ini, saya dan Ekin harus memahami konsep hidup bertiga pula iaitu dengan seorang bayi. Mungkin selepas kami sudah stabil atau memahaminya, barulah boleh memikirkan tentang tambah ahli keluarga. Namun buat masa ini fokus memang diberi kepada Cahaya Malaika.
Ada perancangan untuk mengadakan kenduri potong jambul?
Ada, tapi semua masih dalam perbincangan.
Lama anda bercuti daripada kerja?
Insya-Allah saya akan mula bekerja semula pada 10 Mac ini. Jadi sepanjang minggu ini, kerja saya adalah tengok anak.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Baca...Terhangat Di Blog Chegu Zubir