SweetMuslimah.com

Mereka Yang Sudi Membaca

Home » , , , , , » Penantian Rashidi Ishak selama 7 tahun berakhir

Penantian Rashidi Ishak selama 7 tahun berakhir

Selepas tujuh tahun bergelar pelajar, pelakon Rashidi Ishak akhirnya
berjaya menerima ijazah sarjana muda dalam bidang komunikasi dari Universiti Putra Malaysia (UPM).


Rashidi berkata, dia berasa bertuah biarpun mengambil masa yang lama untuk menamatkan pengajian, dia mampu membuktikan artis yang sibuk sepertinya boleh berjaya dalam akademik sekiranya berusaha.
"Saya sangat bangga kerana akhirnya dapat juga menamatkan pengajian dan saya mungkin pelajar paling lama di Fakulti Bahasa dan komunikasi, UPM ini.
"Berbagai rintangan terpaksa saya lalui untuk menghabiskan pengajian ini kerana saya terpaksa tangguh dua semester disebabkan sibuk menjalani penggambaran drama dan filem," katanya ketika ditemui pada majlis konvokesyen UPM, di sini, Selasa.
Rashidi antara 7,327 graduan pelbagai jurusan menerima ijazah dan diploma masing-masing pada majlis konvokesyen UPM kali Ke-35 yang diadakan di sini pada 15 dan 16 Oktober lalu.
Menurut suami kepada aktres Vanidah Imran ini, semangat yang kuat dalam dirinya didorong oleh isteri dan keluarga selain mahu menjadi pembakar semangat kepada anak-anaknya dalam bidang akademik.
"Biarpun saya sudah mempunyai kerjaya tetapi ijazah ini adalah satu kepuasan buat diri sendiri, lagi pula saya mahu anak-anak saya tahu betapa pentingnya ilmu dan pelajaran.
"Insya-Allah, kini saya memasang impian untuk terus belajar di peringkat lebih tinggi," katanya.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Baca...Terhangat Di Blog Chegu Zubir