SweetMuslimah.com

Mereka Yang Sudi Membaca

Home » , , , , , » Mek Wook dan Mohd Noor Ke Mekah

Mek Wook dan Mohd Noor Ke Mekah

sweet kan kisah cinta mereka...walau Mek Wok jauh usianya kasihnya pada Noor tetap utuh...khabarnya mereka bakal meluangkan
masa bersama di Mekah dan seterusnya menjalani ibadah Haji...

Mek Wook Akan Ke Mekah Dengan Suaminya

Warga emas, Wook Kundor dan suaminya yang ke-23, Mohd Noor Che Musa, akan meluangkan masa selama empat bulan di Mekah sekali gus menunaikan ibadah haji di sana.
Mohd Noor, 39, berkata, dia ingin memohon pada Allah agar dapat dipulihkan daripada masalah ketagihan dadah yang sedang dialaminya.
“Saya ingin berdoa di hadapan Kaabah bersama isteri saya agar saya dapat dipulihkan daripada masalah ketagihan ini.
“Saya berjuang untuk mengatasi masalah ini setiap hari dan saya benar-benar berharap agar menunaikan Haji dapat memulihkan masalah saya,” katanya semalam.
Mohd Noor telah ditangkap atas kesalahan dadah pada bulan Ogos tahun lalu – sebulan setelah dia dibebaskan dari pusat pemulihan selama 18 bulan.
Dia dikeluarkan dari pusat pemulihan tersebut pada Januari.
Wook Kundor, yang juga dikenali sebagai Mek Wook, menjadi popular apabila wanita yang berusia 109 tahun itu telah berkahwin dengan Mohd Noor yang jauh lebih muda darinya pada tahun 2006.
Ia merupakan perkahwinan pertama bagi Mohd Noor dan ke-23 bagi Mek Wook.
Mohd Noor berkata bahawa dia mengahwini Wook Kundor kerana pegangan agama wanita itu yang kuat.
Manakala Wook Kundor berkata, dia mampu menjaga suaminya yang dipanggil ‘Noor’ itu supaya sentiasa berada di sisinya melalui ‘teknik urutan’ yang telah dipelajari dari nenek moyangnya.
Bagi menunaikan haji, Mohd Noor berkata bahawa dia berdoa agar dia diberikan kekuatan untuk menjaga isterinya.
“Kami telah melalui banyak halangan dalam perkahwinan kami namun saya tetap ingin membuatkan isteri saya gembira. Dia adalah seorang isteri yang setia walaupun saya dilanda dengan pelbagai masalah,” katanya lagi.
Wook Kundor berkata bahawa ini adalah kali kedua dia menunaikan haji. Kali pertama pada tahun 1980.
“Kali ini adalah lebih bermakna kerana saya akan menunaikan haji bersama suami,” tambah Wook.
Pasangan ini akan berlepas ke Arab Saudi pada hari Jumaat depan.
Jom sertai dan kumpul mata anda, Klik :


Semoga Allah Permudahkan urusan mereka berdua...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Baca...Terhangat Di Blog Chegu Zubir