SweetMuslimah.com

Mereka Yang Sudi Membaca

Cerita Artis

Kepada Para Wanita Yang Suka Memakai Inai..Sila Baca..

Berikut adalah kata-kata amaran yang disebarkan bersama gambar ini:


MAHU VOUCHER DARIPADA #senheng .. KLIK GAMBAR DI BAWAH :




Kepada pengguna henna (inai) tolong baca dan sebarkan kepada semua wanita yang anda kenal. Seorang gadis telah menginaikan tangan dan lengannya (Mehndi) dikenal sebagai

Adakah Anda Mengenali Lelaki Pengemis Ini?? Beliau Ialah ...

Siapakah org yg disangkakan gila dlm gambar ini?  



Percayakah anda bahawa org ini sebenarnya adalah Prof Hamid Uqaili yg merupakan pakar

Kisah Sedih...Setiap Hari Bapa Ini Berjalan Kaki Mengendong Anak Lelakinya


Seorang pengguna facebook, ARieda Akhtar U'waisyahtelah memuat naik gambar dan caption yang pasti menyentuh hati pembaca. Kisah seorang bapa ini pasti mampu membuat korang menangis.

NAK VOUCHER DARIPADA SEN HENG . KLIK > SINI



Baca kisah yang dikongsikan beliau di bawah:-

Coretan semalam..

tersua dan lunch dgn hamba Allah ini merupakan bapa muda awal 30an...membawa anak

Senarai Penuh Lokasi Mesin Deposit Syiling Di Seluruh Malaysia

Bank Negara sebelum ini telah menawarkan mesin deposit syiling satu dua lokasi secara terhad. Namun, kini ia berubah apabila kini mesin deposit syiling berkenaan ditawarkan di lebih 236 lokasi di seluruh negara.

Bank Negara mengatakan sejumlah syiling yang dikeluarkan Bank Negara Malaysia tidak dikembalikan untuk pengedaran semula, dan melalui penggunaan mesin ini ia mungkin akan memudahkan perkara tersebut. Disamping itu, pengguna juga boleh mendepositkan syiling ke akaun mereka dengan mudah menggunakan mesin yang sama.
Mesin Deposit Syiling ini ditempatkan di bank-bank tempatan, pasar-raya dan juga cawangan Tabung Haji. Untuk deposit yang dilakukan di bank dan Tabung Haji, pengguna boleh memasukkan ia terus ke akaun, dimana deposit yang dilakukan sebelum 4 petang akan dimasukkan ke akaun pada hari yang sama, sebaliknya selepas itu pada hari berikutnya.
Untuk deposit yang dilakukan di pasar raya pula, pengguna akan menerima sebuah baucar membeli-belah untuk nilai wang syiling mereka.
Bagi anda yang berminat untuk mengetahui lokasi mesin deposit syiling ini, anda boleh merujuk ke senarai yang disediakan oleh Bank Negara pada Google Maps.
Lokasi Mesin Deposit Syiling Di Seluruh Malaysia 
( Taip CTRL dan F serentak > taip lokasi anda )

18SG : Gambar Pelajar Selepas Dibaham Harimau di Zoo India

Baru-baru ini seorang lelaki telah memuatnaik satu video mengerikan dimana seekor harimau sedang membaham seorang pelajar di sebuah zoo terletak di India.Kejadian yang berlaku di sebuah zoo telah menjadi viral apabila video tersebut mendapat hampir 40Juta tontonan dan mendapat pelbagai reaksi masyarakat dunia.


Sangat sadis dan pelajar tersebut telah maut ketika kejadian akibat cedera parah.Berikut merupakan gambar selepas kejadian tersebut

3 Tanda Apabila Kucing Datang Kepada Anda


Bila kita makan di kedai makan, tiba-tiba ada kucing datang minta makanan dengan kita. Kenapa tak pada orang lain? Saya biasa alami situasi ini, saya dapat rungkaikan. 3 tanda apabila kucing datang kepada kita bukan orang lain,

CARA PUTIHKAN GIGI DENGAN ARANG > SINI < 




Pertama

Allah sedang beritahu makanan kita,  hak kita itu bukan semuanya rezeki kita. Sebahagiannya rezeki kucing itu. Sebab itu ia datang pada kita.

Proton IRIZ Pertama Dilanggar Lepas Dilancarkan !!!

Baru pagi tadi, Proton Holdings Bhd telah melancarkan kereta kompak pertamanya, Iriz.
Tak dapat dinafikan kereta ini memang mengujakan ramai orang kerana rekaannya yang cantik terutama untuk golongan muda.



Tapi belum pun sempat sebuah kereta Iriz menemui pemiliknya, ia sudah pun terlibat dalam kemalangan.

Gambar kereta tersebut yang dipercayai Proton Iriz pertama disondol dari belakang tersebar hari ini di internet.
Proton IRIZ Pertama Dilanggar Lepas Dilancarkan Pagi Tadi!
Iriz itu dipercayai dilanggar oleh sebuah Perodua Viva hingga kemek bumpernya.

PANAS : Gaji Penjawat Awam Naik RM 1000 Bermula Januari 2015 ???

Sejak semalam tersebar berita menyatakan kakitangan kerajaan akan menerima kenaikan gaji awal bermula 1 Januari depan.

UBAT GIGI DARLIE DENGAN FORMULA BARU > SINI <


Khabarnya berita ini diumumkan sendiri oleh Perdana Menteri Dato’ Seri Najib Tun Razak.

Penjelasan Kes Murid SK Bakar Batu Pegang Anjing Selepas Pulang Dari Sekolah Agama

Assalamualaikum…
Alhamdulillah… Timbalan Mufti Jhr sudah m'dptkn penjelasan dr Bhgn Pndidikan Agama Negeri Johor...
            


Ptg td bpijaj, ppid jb, jpnj, pngerusi bdn kbjikn sek dn jk pndduduk tlh turun sama ke sek agama bkr

Kisah Guru Paling Kaya Di Dunia. Anda Akan Rugi Besar Jika Tidak Membacanya

Ini kisah benar seorang bekas cikgu bernama cikgu JM.
1. Kisahnya bermula pada tahun 1995 apabila cikgu JM ke USA untuk mulakan perniagaan penterjemahan.
2. Cikgu JM ni mula mengenali Internet di sana dan berasa frust apabila tiada satu

Caj Handphone Guna Air Sungai? Biar Betul?

Pelik tapi benar. Penduduk di Seoul, Korea Selatan kini boleh caj handphone mereka di tepi sungai saja.
title=
Ini kerana tempat caj handphone dan tablet telah di bina oleh kerajaan Korea Selatan di bandaraya tersebut.
title=
Setakat ini terdapat 5 pusat pengecasan di tepi Sungai Cheonggyecheon, Seoul. Pusat

JADUAL WAKTU PEPERIKSAAN UPSR 2014 (30 September 2014)

Jadual Waktu Peperiksaan Bertulis UPSR 2014 : Kertas Sains dan Bahasa Inggeris


Kes Soalan Bocor UPSR 2014 : Fakta Tentang Penyediaan Dan Pengendalian Soalan UPSR

Fakta Tentang Penyediaan Dan Pengendalian Soalan UPSR


Kes Soalan Bocor Upsr : Kertas Matematik, Bahasa Tamil Batal, Perlu Duduki Semula 9 Oktober

PUTRAJAYA: Lembaga Peperiksaan (LP) hari ini mengesahkan kertas Ujian Matematik dan Bahasa Tamil bagi Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) 2014 telah didapati bocor dan dibatalkan.
UPSR bocor: Kertas Matematik, Bahasa Tamil batal, perlu duduki semula 9 Okt

Perkara tersebut diumum Ketua Pengarah Pelajaran,  Datuk Dr. Khair Mohammad Yusuf

Perkara Yang Perlu Anda Fikirkan Sebelum Membuat Pinjaman Peribadi

Adakah anda sedang berkira-kira untuk memohon pinjaman peribadi dari bank?
Jika ye, artikel ini adalah sesuatu yang wajib anda baca sebelum anda buat keputusan muktamad.
PINJAMAN PERIBADI YANG KURANG PINTAR
Hari ini hampir semua kakitangan awam memiliki pinjaman peribadi saya kira.
Kita ciptakan pelbagai alasan untuk pinjaman yang satu ini.
Saya kira antara tindakan yang kurang pintarnya buat pinjaman peribadi untuk tujuan berikut ;

Kes Soalan Bocor Upsr : "Guru Bukan Dalang Utama"- Presiden KGMMB

SHAH ALAM - Kesatuan Guru-Guru Melayu Malaysia Barat (KGMMB) juga yakin guru bukan dalang utama yang membocorkan soalan subjek Bahasa Inggeris kertas satu dan dua serta Sains bagi UPSR.


UPSR Bocor

Presidennya, Datuk Mohamed Sabri Mohd Arsad berkata, guru hanya terlibat pada peringkat

Kes Soalan Bocor UPSR : "Beberapa Nama Telah Dikenalpasti"- TPM

TUMPAT: Isu kertas soalan mata pelajaran Sains dan Bahasa Inggeris Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) yang bocor perlu dijadikan iktibar semua pihak bagi memastikan perkara sama tidak berulang.

UPSR Bocor

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, semua pihak terutama ibu bapa diminta bertenang kerana kerajaan telah mengambil tindakan segera yang sewajarnya

Wajib Baca : Kronologi Kertas Soalan UPSR 2014 BOCOR

Isu kertas soalan bocor yang melibatkan Ujian Pencapaian Sekolah Menengan (UPSR) 2014 telah menggemparkan seluruh negara.


UPSR Bocor

Disediakan satu laporan berbentuk infografik yang memaparkan kronologi insiden tersebut

Resipi Untuk Kurangkan Masalah Jantung Tersumbat

Saya ingin berkongsi satu lagi cara rawatan alternatif untuk membuka atau meluaskan salur darah yang tersumbat di jantung. Oleh itu, sesiapa yang mempunyai masalah jantung tersumbat dan perlu menjalani angiografi atau bypass, bolehlah mencuba rawatan alternatif ini, semoga anda tidak perlu melalui pembedahan bypass tersebut.

Resepi ini diberikan oleh Vaid Sahab (doktor di Auyervedi) untuk dikongsi bersama.
Bahan diperlukan:

5 Tips Berguna Semasa Anak Anda Demam

Panduan Untuk Ibu2, yang menghadapi anak demam...

1 Jika anak demam...pastikan anak itu dimandikan 3 kali sehari supaya panasnya keluar. Memang betul pun masa ibu jadi cikgu Sains dulu ada topik kenapa air panas dalam cawan

Kes Soalan Bocor UPSR : Pengarah Lembaga Peperiksaan Digantung Tugas Serta Merta

SHAH ALAM - [DIKEMASKINI] Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengumumkan penggantungan tugas Pengarah Lembaga Peperiksaan Dr Na'imah Ishak berkuatkuasa serta-merta.


UPSR Bocor
Sementara itu, Muhyiddin menambah, Timbalan Pengarah Pembangunan Keguruan, Datuk

Kes Soalan Bocor UPSR : Seloka UPSR 2014


Seloka UPSR 2014


Hari pertama mood ceria,
Hari kedua mula kecewa,
Hari ketiga dapat berita,
Exam Sains kena tunda.


Hepi sakan hari ketiga,
ingatkn Sains jer yg kena,

Kes Soalan Bocor Upsr : Guru Di Johor Suspek Utama

KUALA LUMPUR 11 Sept. - Suspek yang disyaki bertanggungjawab membocorkan kertas soalan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) sehingga menyebabkan 473,175 calon terpaksa menduduki semula matapelajaran berkenaan 30 September ini, dipercayai telah ditahan oleh pihak polis.


Utusan Malaysia difahamkan, guru tersebut telah ditahan di Johor hari ini dan sidang

PENTING : Aplikasi Lockwatch Bantu Anda Kenalpasti Siapa Pencuri Telefon Anda


Kes-kes telefon pintar hilang kini telah menjadi kes yang biasa kita dengar, sama ada atas kecuaian diri ataupun akibat dicuri orang. Biasanya, jika telefon hilang, ia sememangnya menjadi satu masalah yang besar kepada pemilik telefon. Dan biasanya kes-kes seperti ini sukar untuk diselesaikan.


Terdapat banyak aplikasi-aplikasi di Play Store yang mengatakan boleh menemukan semula

Kes Soalan Bocor Upsr : Hanya Kertas Bahasa Inggeri Sekolah Kebangsaan Sahaja Diulang ???

PUTRAJAYA: Tiada pembatalan bagi mana-mana kertas Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) kecuali kertas peperiksaan Bahasa Inggeris 014/1 dan 014/2, serta sains 018, 028, dan 038.
Kertas peperiksaan bagi kedua-dua matapelajaran itu yang dibocorkan sebelum ini

Kes Soalan Bocor Upsr : Luluh hati anak saya tidak dapat ke AS

KUALA LUMPUR: Selepas mengharungi persaingan dan cabaran demi cabaran serta menewaskan hampir 70 orang pelajar, Alisya Sofea berjaya merebut peluang ke Amerika Syarikat dalam satu rombongan yang dianjurkan oleh Kelab Aeroangkasa sekolahnya.

Sheila sedang memujuk anaknya, Alisya Sofea setelah dia mendapat tahu bahawa UPSR ditangguhkan
Sheila memujuk anakya Alisya setelah mendapat tahu bahawa UPSR telah ditangguhkan

Namun, setelah pengumuman bahawa semua pelajar Tahun 6 perlu mengulang semula peperiksaaan UPSR bagi subjek Sains dan Bahasa Inggeris pada September 30, ia telah

Kes Soalan UPSR Bocor : Bocor di antara pencetak dan sekolah

KUALA LUMPUR: Kertas peperiksaan Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) ada kemungkinan bocor ketika proses pemindahan kertas peperiksaan dari pencetak ke sekolah.

“Sesiapa yang mengendalikan kertas-kertas peperiksaan ini tidak mempunyai integriti,” kata

7 Tips Mudah Dapatkan Tidur Berkualiti

Kekurangan kualiti tidur yang cukup boleh mendatangkan kesan dalam hampir semua aspek dalam kehidupan, segalanya daripada kesihatan, hingga ke mood, keselamatan dan prestasi kerja.
Dengan sedikit pengetahuan, perancangan dan kesabaran, kita boleh belajar cara untuk lena dengan cepat.


1. Bersenam di siang hari
Kita semua tahu senaman dapat meningkatkan kesihatan kita, untuk pengetahuan anda senaman juga dapat membantu anda tidur dengan mengurangkan tekanan. Peringaatan, jangan bersenam dalam 3 jam sebelum waktu tidur, adrenalin semasa anda bersenam akan

13 Tips Kenalpasti Pengasuh/ Nursery Yang Baik

Taska Atau Pengasuh?

Kita banyak mendengar pelbagai kes dan kemalangan yang berlaku di taska mahu pun di rumah pengasuh. Ini sangat membimbangkan ibu bapa yang bekerja dan terpaksa menghantar anak mereka di taska atau di rumah pengasuh. Ramai ibu bapa yang sangat teliti dalam memilih taska untuk anak mereka, namun ada juga yang tiada pilihan langsung. Jadi terpaksa menghantar anak-anak ke taska yang tidak memenuhi kehendak mereka.

13 Tips Kenali Ciri Taska Atau Pengasuh Yang Baik. Nursery?

Apakah ciri-ciri taska yang baik?

WAJIB BACA : Persamaan Filem Lord Of The Ring Dan Kisah Akhir Zaman.. Satu Kebetulan Atau Realiti ????


Artikel kali ini menyingkap sebuah filem yang agak popular tidak lama dahulu, ia merupakan filem dari Hollywood, ia tidak lain adalah filem Lord of the Ring. Mungkin ramai antara kita yang sekadar menonton filem tersebut tanpa berfikir serta merenung mesej yang tersembunyi di sebalik filem tersebut, Alhamdulillah dengan izinnya saya berpeluang untuk mengupas serba sedikit pesanan yang tersembunyi untuk di kongsikan bersama.

Film Lord Of The Ring (LOTR) bukanlah filem yang bertema sejarah, mengapa? Jika kita lihat sejarah dunia, tidak ada suatu periwayat atau mana-mana buku sejarah mencoretkan

Peraturan Baru Lampu Kereta JPJ Bermula 1 Oktober 2014

Peraturan baru lampu kereta oleh JPJ mulai 1 Oktober 2014. Pihak Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) mengambil tindakan tegas terhadap pemandu jalan raya yang melakukan kesalahan menggunakan lampu aksesori tambahan pada kenderaan bermula 1 Oktober 2014.

Keputusan itu dibuat selepas mendapati ianya antara salah satu penyumbang kepada

Renungan.. Tugas Sebenar Seorang Suami Yang Anda Perlu Ketahui

Cerita penceramah & pakar kaunseling rumahtanggTUAN HJ HUSSIM, sahabat baik Dato Fadzilah Kamsah. Dia mengaku sgt bahagia bersama isterinya...
Katanya," Sy bangga nak bagi tahu semua, dulu waktu anak-anak kecik, sayalah tukang cuci punggung anak2, salin lampin, sampai anak pancut kat muka, sayalah tukang basuh baju lampin semua...tu kerja saya...Isteri sy kata, "abg, malam2 abg ambik alih buat kerja tu

Ngeri!! Tangan Rabak Dilempar Bom Di Klang - 5 Gambar


Seorang lelaki, Andre Ho kini dirawat di hospital selepas mengalami kecederaan parah di tangan gara-gara terkena bom buatan sendiri.

bom

Wajib Baca : Replika Rumah Rasulullah Berdasarkan Hadis

Replika rumah Rasulullah s.a.w yang dibina berdasarkan hadith. Replika ini dipamerkan di Jeddah, Arab Saudi. Ketika para raja tinggal di istana yang diperbuat daripada mamar dan batu berharga beginilah kekasih Allah s.w.t hidup.


Senarai Taklik Paling "Rare" Abad Ini- #7

Anda nilai sendiri..adakah patut atau sebaliknya..

paling rare adalah nombor #7


21 Gambar Ini Menjelaskan Erti Kepenatan Sebenar Seorang Lelaki.

Jika kekuatan Hang Tuah terletak pada huruf T, kekuatan lelaki terletak dimana? Mungkin terletak pada isteri yang kurang shopping. Haha.
Sekuat-kuat seorang lelaki, kuat lagi kekuatan seorang wanita yang ber-shopping. Enjoy gambar-gambar dibawah. Kalau berani, kongsikanlah dengan pasangan anda. *wink*
CrGcsZ0

WAJIB BACA : 16 PEKERJAAN GAJI TINGGI DI MALAYSIA TANDA PERLUKAN IJAZAH

Ini adalah penting, walaupun seseorang itu tidak bermina, berkemampuan atau layak untuk melanjutkan pelajaran ke menara gading, perkara yang disebutkan tadi mestilah ada untuk rujukan bakal majikan. Ini perlu difahami dan senario ini mungkin berbeza dengan negara-negara lain

Berikut adalah 16 kerjaya yang yang boleh memberi pulangan yang lumayan kepada yang berminat, walaupun anda tidak mempunyai ijazah dari universiti.

1. Juruterbang
Kerjaya ini memerlukan modal yang besar kerana kursus yang ditawarkan sebelum anda

Kerana Mahu Pertahankan Beg Tangan dan Telefon Bimbit, Wanita Ini Telah Ditetak

Gara-gara cuba mempertahankan beg tangan dan telefon bimbit seorang gadis terpaksa menanggung kesakitan akibat ditetak di bahu dan lengan.
1

Perkara ini dikongsikan sendiri gadis tersebut menerusi akaun Facebook miliknya.
Pada kejadian 28 Ogos lalu, mangsa mendakwa disamun ketika berjalan kaki pulang dari
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jom Baca...Terhangat Di Blog Chegu Zubir